Třída 7.A pokračovala v rakouském projektu. Tentokrát pracovala s matematickým programem Geogebra. Žáci se naučili sestrojit trojúhelníky a provést jejich klasifikaci. Díky programu Geogebra (geometrie v pohybu) dokázali jednoduše rozhodnout, zda lze například sestrojit trojúhelník pravoúhlý a zároveň obecný nebo trojúhelník tupoúhlý a zároveň rovnostranný.
V 7.B (v kontrolní třídě) probíhala naprosto stejná činnost, ale v kmenové třídě a za pomoci pravítka, kružítka a úhloměru. Jejich rozhodnutí o možnostech konstrukce trojúhelníků již nebyla tak snadná.
Práce žáků 7.A v programu Geogebra:
Práce žáků 7.B běžným způsobem:
Pozn.:
V čem se geometrie na počítači odlišuje od geometrie "tužky, pravítka a papíru"? Dokud se jedná o pouhé rýsování dané konstrukce, je situace v obou případech stejná, počítač pouze hraje roli moderní náhrady rýsovacích potřeb. Rýsování přímek, kružnic, kolmic, rovnoběžek atd. jen většinou probíhá rychleji a přesněji než na papíře. Pracuje se v prostředí ne nepodobném běžným programům na kreslení.
Tím revolučním prvkem, který dělá geometrii na počítači zajímavou, je dynamičnost, možnost měnit volné prvky již hotové konstrukce, přičemž se celý zbytek konstrukce překreslí automaticky tak, aby byly zachovány všechny vazby, které byly při konstrukci dány (kolmé kolmice, rovnoběžné rovnoběžky apod.). Překreslení počítačem probíhá mnohokrát za vteřinu, a tak jsou všechny změny zdánlivě plynulé a nehybná konstrukce jakoby ožívá.