Naši žáci se zúčastnili turnaje v Torontu

Naši žáci David Štulc, Aleš Hofrajtr a Lukáš Čech se zúčastnili turnaje v ledním hokeji v kolébce tohoto sportu - kanadském Torontu. O své dojmy se podělili ve svých zápiscích.

Žáci 5.B Lukáš Čech, David Štulc a Aleš Hofrajtr se zúčastnili hokejového turnaje v Torontu. Jako doprovodný program se byli podívat i v New Yorku. O své zážitky a pocity se nyní podělí i s Vámi:

Lukáš Čech:

Kolem sedmé hodiny ranní odlétáme z letiště Václava Havla do Bruselu v Belgii. Tam přestupujeme na letadlo do Toronta. Druhý den po příletu do Toronta odjíždíme auty do New York City. Další den se jdeme podívat na jednu z nejlegendárnějších staveb historie (Empire State Building) a na Sochu Svobody. Empire State Building má 102 pater, my jsme byli v 86 na vyhlídce. V dálce byla vidět Socha Svobody. Ve výtahu chvilku promítali příběh o Empire State Building. Odtud jdeme na trajekt, který odjíždí z Battery Park. Cestou procházíme po Wall Street, která je známá snad každému, je to totiž centrum finančního New Yorku. Vedle je Boat Street, kde stojí New York burza. Procházíme okolo symbolu finančního okrsku, bronzové sochy býka. Socha Svobody se mi moc líbila, dovnitř jsme se ale podívat nešli. Cestou zpět jsme se šli podívat na pomníky „dvojčat“. Další den se vracíme z New Yorku do Toronta. Den číslo 5 hrajeme první zápas, který prohrajeme jednoznačně 11:0. Odpoledne jsme byli relaxovat v bazénu. Následující den hrajeme opět zápas a tentokrát prohrajeme 5:0. Další den je volno, ale mi jedeme na Niagara Falls. Počasí nebylo vůbec příznivé, protože na nás pršelo ze shora i zespodu, ale přece jenom to byl velký zážitek. Dalším dnem už pro nás začíná turnaj. První zápas nebyl vůbec špatný, protože jsme vyhráli 5:2. Odpoledne hrajeme druhý zápas, který jsme otočili a nakonec prohráli 5:7. Druhý den na turnaji pro nás nezačal nejlépe. První zápas jsme prohráli 2:5, druhý se hrálo až večer a proto jsme měli čase se jít podívat do hokejové síně slávy. Celý náš tým se vyfotil u Stanley Cupu. Byli tam i jiné trofeje, například pro vítěze kanadského bodování, Vítěze Západní a Východní konference, nejlepšího nováčka sezóny, atd. Večer jsme hráli druhý zápas, který jsme také prohráli 2:3. Poslední zápas v neděli jsme vyhráli 4:2. V tabulce jsme skončili na 4. místě a za postupovou část jsme dostali velkou a pěknou medaili. Potom jsme se šli podívat do akvária, byli tam rejnoci, žraloci a další různé druhy ryb. Z akvária jsme se šli podívat před hokejovou halu na zápas NHL mezi Toronto Maple Leafs a Washington Capitals. Dívali jsme se asi dvacet minut a potom jsme nakoukli do baseballového stadiónu pro 70 000 lidí. Bohužel na nás hlídač zavolal bodyguardy, takže jsme museli opustit halu. Byl to pro nás hezký zážitek. Poslední den v Torontu si balíme věci a odjíždíme na letiště. Jedeme nadzemním metrem na terminál číslo jedna. Z Toronta letíme do Mnichova a odtud zpátky do Prahy. Tento výlet se mi moc líbil a budu na něj rád vzpomínat celý život.

David Štulc:

Když jsme přiletěli do Toronta, museli jsme sehnat taxi, abychom se dostali na hotel. Poté, co jsme se vyspali, jeli jsme auty do New Yorku. První, co jsme zahlédli, byl Brooklynský most a velké mrakodrapy. Byli jsme na Empire State Bulding a po 5th Avenue jsme došli až k trajektu, který nás dovezl k Soše Svobody. Druhý den jsme se šli podívat na pomníky Newyorských dvojčat, viděli jsme i nejslavnější sochu býka. Třetí den jsme se vraceli do Toronta, sbalili jsme si věci a u trenérů na hotelu jsme se nasnídali a potom odjeli na přátelské utkání mezi Výběrem Kanady a námi, který nedopadl vůbec dobře, prohráli jsme 11:0. Další den jsme hráli také přátelské utkání, které bylo s trochu lepším výsledkem, ale i tak prohra 5:0. Poté jsme měli jeden den volno, a tak jsme se jeli podívat na Niagarské vodopády. Další den nám začínal opět turnaj a tentokrát jsme vyhráli 5:2, druhý zápas jsme opět prohráli 5:7. Proti Central Hockey Academy jsme prohráli 5:2 a druhý zápas proti Iceborne Rangers jsme také prohráli 2:3. Třetí den jsme hráli o medaile a do toho jsme dali všechno, co bylo v našich silách a vyhráli 4:2, také proti Iceborne Rangers. Po vítězství jsme dostali zlaté medaile a tím náš turnaj skončil. Po turnaji jsme se jeli podívat do Ripley's Aquarium of Canada, do hokejového obchodu a pak nám již zbýval jen jeden den na zábavu. Další den večer jsme odletěli do Německa a odsud zpět do Česka.

Aleš Hofrajtr:

Dne 14.4.2017 v 7:00 hod jsme odlétali z Prahy do Bruselu. Let trval jeden a půl hodiny, dále jsme pokračovali do Toronta a let trval osm hodin. Poté jsme jeli na hotel a ubytovali se a přespali jen jednu noc. Ráno jsme jeli do New Yorku, kde jsme byli dva dny. Navštívili jsme Empire State Building, Sochu Svobody, pomníky tzv. “dvojčat”. Dne 18.4. jsme přejeli zpět do Toronta a 20.4. jsme se jeli podívat k Niagárským vodopádům a byli jsme i v Hokejové síni slávy, kde se mi nejvíc líbil Stanley Cup. Dne 21.4. začal turnaj, na kterém jsme byli jediní z Evropy, sehráli jsme pět zápasů a já dal 7 gólů. Domů jsme si z turnaje přivezli zlaté medaile. Poslední den v Torontu jsme navštívili Podmořský svět. Do Čech jsme se vraceli večer 24.4. a letěli jsme přes Zurich a Vídeň.