Budoucí učitelé na Benešově škole

Na konci listopadu navštívili naši školu studenti Pedagogické fakulty. Budoucí učitelé se byli podívat na výuku, a poté se mohli vyučujícího zeptat podrobněji, jak probíhá běžné vyučování nebo co je důležité znát v jejich budoucím povolání. Vyzpovídali jsme pro vás studenty oboru tělesná výchova a výchova ke zdraví, aby nám krátce odpověděli, proč si vybrali tento obor a  co je na naší škole zaujalo.

  

Proč jste si vybrali obor tělesná výchova a výchovu ke zdraví?

    

• Žiji sportem s zdravým životním stylem. Chtěl bych se také dozvědět o těchto oblastech co nejvíce a mé zkušenosti teoretické i praktické předat dál.

• Sport mě baví již od dětství a tato záliba mi zůstala dodnes. Výchova ke zdraví byla ideální kombinace, která podporuje zdravý životní styl u lidí jako sport. Řeší problémy týkající se dnešní doby a může působit jako prevence i pro děti.

• Baví mě sport a zdravá výživa. V budoucnu bych se rád ubíral tímto směrem.

• Poněvadž jsem studoval jednooborovou tělesnou výchovu na bakaláři a navazující magisterské zde nabízí jen dvouoborové studium a nebližší, nejzajímavější se zdála být výchova ke zdraví.

• Z důvodu, abych se dozvěděl o zdravé výživě, životním stylu atd. A zaujalo mě, že se jedná o zcela nový obor, který lze kombinovat s tělesnou výchovou, kterou mám též vystudovanou. 

• Mám rád sport a rád bych v budoucnu v tomto odvětví pracoval. Ne úplně jako učitel, spíše jako instruktor a trenér.

• Rozšířit si znalosti v oboru k pozdějšímu uplatnění v praxi, v zaměstnání.

• Tělesná výchova – vztah ke sportu, chci pracovat s dětmi. Výchova ke zdraví – užitečná zajímavá tématika. Německý jazyk – žila jsem v Německu 21 let.

 
Co Vás zaujalo na Benešově škole?

  

• Interiér školy – nový nábytek a vybavení, „domácké prostředí“, motivační prostředky, co se týče hokeje. Třídy po celkem malých počtech, což hodnotím kladně. Celkem solidní úroveň žáků oproti ostatním školám, co jsem navštívil. Při hodině nikdo nemluví – neruší. Při dotazu učitele se žáci hlásili, namísto vykřikování. Učitel klade důraz na morálku žáků, hodnotím kladně, protože vyučovací hodina má opravdu úroveň.

• Čisté prostředí, krásně vyzdobená škola, prostornost. Na první pohled přátelská atmosféra i od kantorů, pořádek o přestávkách i v hodinách.

• Nástěnky (výzdoba) působí motivačně – sportovní. Děti jsou zdravě aktivní, vypadají šťastně. Přístup učitele k nám studentům byl vřelý.

• Nejvíce mě zaujaly pěkně vyzdobené chodby. Při hodinách jsem si všiml, že žáci jsou ukáznění a mají respekt k učiteli.

• Moderní vybavení, příjemné prostředí. Někteří žáci zdravili a na chodbách i o přestávce se chovali slušně.

• Příjemné a krásné prostředí pro žáky vzhledem k tomu, že tato škola prošla rekonstrukcí. Tím, že je škola sportovně zaměřena, tak si myslím, že žáci jsou klidní a mají respekt z vyučujících.

• Zaujaly mě nástěnky, přehlednost – interiér školy. Při vyučovací hodině žáci ukázněni. Pan učitel Svojanovský má třídu pod kontrolou a je vstřícný, příjemný, komunikativní. Vyučovací hodina byla vedena zábavnou formou, žáci se určitě nenudili.